Site Sponsored By: SQLDSC - SQL Server Desired State Configuration
Please start any new threads on our new
site at https://forums.sqlteam.com. We've got lots of great SQL Server
experts to answer whatever question you can come up with.
Malika writes "Bonjour les amis.J'aimerai bien savoir comment le SQL server traite les multimedias(audio, vedio, image).mes remerciements."
mohdowais
Sheikh of Yak Knowledge
1456 Posts
Posted - 2004-04-01 : 09:00:16
Translated:Hello friends. I would like to know how SQL server treats multimedias(audio, vedio, image). my thanks.Well if you are asking if you can store multimedia files in a database table, you can - using the binary and image datatypes. But because you can do it, doesn't mean you should. Unless you have a very good reason for storing files in the database, a better design would be store these files on the file system and store only the path in the database. This issue has been discussed here many times here before, so if you search for "store files" or "store images" you will find plenty of good threads on this topic.OS
SamC
White Water Yakist
3467 Posts
Posted - 2004-04-01 : 09:01:40
Je n'ai pas vu beaucoup de discussion sur SQLTEAM au sujet des dossiers de multimédia dans le SQL. Je sais qu'il y a un type de données binaire qui est généralement employé pour stocker des images.Sam
mohdowais
Sheikh of Yak Knowledge
1456 Posts
Posted - 2004-04-01 : 09:14:04
Le datatype binaire peut être employé pour stocker n'importe quel type de dossier, mais le consensus général est le même pour tous les dossiers. Ne stockez pas les dossiers dans la base de données à moins que vous deviez.OS